حل مشکل custom binary blocked by frp Lock گوشی های samsung

تبلیغات

حل مشکل custom binary blocked by frp Lock گوشی های samsung

حل مشکل Custom Binary Blocked by FRP Lock

                 اگه گوشیتون درست شد نظر یادتون نره


در مدل‌های جدید گوشیهای سامسونگ در بعضی مواقع بعد از فلش رام و یا ریکاوری روت یا آنروت گوشی و حتی در برخی موارد نادر گوشی به صورت خودبه‌خود روی لوگوی سامسونگ می‌ماند و بوت نمیشود و شما و با ارور قرمز رنگ Custom Binary blocked by FRP Lock مواجه می شوید. چاره چیست؟!

قفل FRP چیست؟
قفل FRP یا Factory Reset Protection lock قابلیت جدید امنیتی است که در گوشیهای هوشمندی که با اندروید 5 به بالا کار می‌کنند اضافه شده است.
این قابلیت جدید برای جلوگیری از فکتوری ریست غیرمجاز و همچنین تغییرات نرم‌افزاری بدون اطلاع کاربر طراحی شده است. این قابلیت با استفاده از گوگل اکانت سینک شده در دستگاه بررسی میکند که آیا تغییرات انجام داده شده در دستگاه مورد تایید کاربر هستند یا خیر.

در اگوست 2014 ایالت کالیفرنیا قرارداد SB-962موسوم به قانون Smartphone Kill Switch را امضا کرد که این قراداد بازتابهای زیادی در سیستم عامل اندروید داشت. از آن تاریخ تمامی دستگاه‌های جدید اندرویدی مجهز به سیستم جدید امنیتی شدند که مورد قبول این قانون بود تا مجوز فروش در آمریکا را داشته باشند.

بنابراین اینگونه بود که گوگل قابلیت FRP را به اندروید جدید 5 یا Lollipop اضافه نمود تا زمانی که دستگاه شما حتی Full Wipe (فرمت کامل) می‌شود تا زمانی که صاحب دستگاه اجازه ندهد، نتوان از دستگاه استفاده نمود. هرچند در دستگاه‌هایی که قابلیت آنلاک بوتلودر را دارند می‌توان به راحتی از طریق دستورات fastboot این قابلیت را دور زد.


OEM Unlockچیست؟
بنابراین گوگل برای جلوگیری از این امر و استفاده از قابلیت FRP در گوشیهایی که بوتلودر باز دارند، قابلیت پنهانی به اندروید اضافه کرد که از آنلاک کردن بوتلودر جلوگیری کرده و همچنین دستورات فلش از طریق fastboot را تا زمانی که غیرفعال باشد غیر ممکن می‌سازد. این تنظیمات OEM Unlocking نام دارد.

OEM Unlock باز باشد یا بسته؟ مسئله این است!
هرچند که با بسته بودن این گزینه امنیت دستگاه شما بالاتر خواهد رفت اما یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم این که در صورتی که شما بخواهید تغییری دز دستگاه خود ایجاد کنید، مثل نصب رام کاستوم، نصب ریکاوری پیشرفته، روت یا آنروت گوشی، بروز مشکل دز آپدیتی که توسط حود گوشی و از طریق wifi انجام می‌گیرد و... دستگاه شما با مشکل Custom Binary Blocked by FRP Lock روبرو خواهد شد.
اما در صورتی که این گزینه فعال باشد، میتوان به راحتی اقدام به فلش دستگاه به یک فریمور اصلی نمود و گوشی را نجات داد. بنابراین فعال کردن این گزینه می‌تواند گوشی شما را از غیرقابل استفاده شدن نجات دهد!

چگونه OEM Unlock را فعال کنم؟
برای فعال کردن این قابلیت، از Settings دستگاه و از منوی Developer Options می‌توانید به راحتی گزینه OEM unlocking را فعال کنید. در صورتی که منوی Developer Options در Settings دستگاه شما وجود نداشته و پنهان باشد عملیات زیر را جهت ظاهرسازی آن انجام دهید.
از Settings گوشی وارد قسمت About شده و گزینه Build Number را چندین بار پشت سرهم لمس کنید. حال مشاده خواهید کرد که گزینه Developer Options در تنظیمات گوشی ظاهر شد!

حل مشکل Custom Binary Blocked by FRP Lock


زمانی که گوشی شما عبارت Custom Binary Blocked by FRP Lock را نشان می‌دهد بدین معنی است که یک گوگل اکانت در گوشی سینک شده است. به عبارت دیگر اگر شما به دستگاه خود گوگل اکانتی نمیدادی هرگز با این مسئله روبرو نمیشدید. درواقع با اضافه کردن گوگل اکانت به گوشی شما یک سری تدابیر امنیتی را در گوشی خود فعال می‌کنید که خیلی هم خوب است! اما مشکل زمانی پیش میاید که شما پسورد اکانت گوگل خود را فراموشی کرده باشید و یا اکانت گوگل متعلق به فرد دیگری باشد!

در این حالت گوشی شما حتی فکتوری ریست هم نمی‌شود و یا زمانی که میخواهید با برنامه‌هایی نظیر odin گوشی را فلش کنید با پیغام failed مواجه می‌شوید.

البته را‌ه‌هایی برای دور زدن این مشکل در سایت‌های اینترنتی معرفی شده‌اند که برای برخی مدلها این روشها ناکارآمد هستند.

 

روش کار:

1-برنامه نرم افزارOdin  را  از لینک زیر دانلود کرده  که برای برای اجرا در کامپیوتر است

لینک دانلود Odin3_v3.10.7

 

2 -سپس به لینک زیر رفت و  firmware مدل گوشی خودتان را پیدا کنید و آن را دانلود کنید

لینک دانلود firmware

  سپس گوشی خود  را به Downloading ببرید. برای این کار ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس کلید کاهش صدا (-Volume) + کلید Home + Power را همزمان بگیرید.

حالا کابل رو به کامپیوتر و گوشی متصل کنید

برنامه Odin را  باز کنید

در قسمت pda ادرس firmware که دانلود کردید روبزارید بعدشم دکمه startرو بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا نصب شه

هر موقع که در قسمت در سمت چپ به رنگ سبز رنگ !pass   یعنی با موفقیت نصب شدع  فقط  تا زمانی که گوشی بالا نیومدع کابل رو نکشید 

روش دوم :((100درصد تضمینی))

اول از همه رام  مدل گوشیتون رو  دانلود کنید و مثل قبل با برنامه odin3 نصب کنید





برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.